Markéta Varmužová

Když jsme se s Janičkou domlouvaly na pravidelném přispívání na blog, ani ve snu mě nenapadlo, jak se vše bude tvarovat a měnit. A k tomu mě napadá krásné „ jediná jistota je změna“

Pojďme ale k věci. Původním záměrem bylo přinést několik zajímavých receptů. Strava, kterou se běžně stravuji, a je vhodná pro nejrůznější zdravotní potíže, protože nezatěžuje zbytečně organismus. Chci napsat, že toto se podařilo dodržet, i když recepty budou někdy vypadat dost tradičně, tak jak je třeba známe ze školních jídelen, ale v té zdravější podobě. Tedy bez mléka, lepku a cukru.

A proč se tomu tak stalo? Otěhotněla jsem (plánovaně, ale kdo by řekl, že to bude fakt rychlovka ☺) a ten hormonální koktejl, který jsem zažívala na začátku, byl teda jedna velká jízda. Mé standartní recepty mi nechutnali, dokonce se mi znechutily. Z běžných dní, kdy jsem jedla 2, maximálně 3 jídla denně jsem najednou potřebovala jíst skoro každé dvě hodiny a byl to pro mě šok. Postupně se vše zlepšovalo a já postupně zpět najíždím na svůj režim. Chci zopakovat, pomalu najíždím ☺. Protože neustále mě přepadne třeba chuť na mamčinu nejlepší vánočku pod sluncem nebo babiččin štrůdl. Jako v životě, nikdy nic není 100 % dokonalé, i když bychom to opravdu tak někdy chtěli, tak za mě ten poměr cca 80:20 funguje i v jídle. To znamená, dovolme si to, „zhřešit“. Více prospěje si vzít něco, co možná do našeho zdravotního jídelníčku občas nepatří, za to si to dáme s vděčností a láskou, je něco víc? ☺ Do toho magická rovnováha a je to, taková drobnost:D, já se směju, protože jak říkám, balancovat to je umění.

Možná to čte někdo, kdo se taky stravuje low carb/cukrfree a měl nebo zrovna má výčitky, že co se to děje, ať už z jakéhokoli důvodu. Co se týká mého jiného stavu, tak co si budeme, ale pestrá a vyvážená strava na mě všude, opravdu všude číhala jako nezbytná v těhotenství. O to více to může některé ženy frustrovat, když se doslova nepoznávají a jediné co ráno pozřou je půlka jablka a bezlepkový suchý rohlík (ano, to byl můj případ, na který jsem se zmohla). A to jsem vyzkoušela opravdu vše na nevolnosti: hořčík a jeho různé formy, vývary, zázvor (zázvorové lízátka jsem si teda opravdu nedala, ač mi je všichni kolem doporučovaly, musí to být brutální placebo efekt, protože když se kuknete na složení je tam samý cukr), osolenou vodu, ale tak jednoduché to nebylo. Věřím, že i takoví těhotní čtenáři 😀 se tu třeba taky našli a trochu jim to pomohlo. Já osobně jsem velice nic nenašla a tak mě uklidnil jenom jeden blog Kačí z My cooking diary o I. trimestru, protože sdílený problém, poloviční problém a souznění že jo.

Proto takový dlouhý úvod a teď pojďme k věci, je tu 5 snídaní/ 5 obědů/ 5 večeří, kombinace možny volit jak je libo ☺. Kdo prahne po klasikách alá jídlech trochu jinak a zdravě i ty se tady objeví.

TAKOVÁ POZNÁMKA POD ČAROU

  • Když už je zmíněno máslo, ano vím, je to mléčný výrobek ale v té nejvyšší kvalitě, zpravidla ale vyměníte za GHÍ, sádlo nebo olivový olej na smažení (extra virgin je určený na studenou kuchyň).
  • Dovysvětlení bez cukru, stane se občas, že napíšu med nebo datlový sirup, ale je to varianta pro přítele a pro vás info, že nikdy není problém doladit pro ostatní k obrazu svému/jejich ☺

Recepty od Markéty na blogu Centra návyků